Projektowanie logotypów

Znakomity projekt logo wymaga złożonej kombinacji kwalifikacji projektowych, wiedzy kreatywnej i umiejętnego użycia. Zaprojektowanie profesjonalnego logo wymaga czasu. Logo to wyłącznie szczegół marki firmy, niemniej jednak pozostaje centralnym punktem większości kodów brandingowych.



Warto zbadać szczegółowo każdy szczegół: badania i strategia, typografia, kształt i symbolika, teoria koloru i użycie projektu logo.

Podstawowe reguły

Rośnie wizualna potrzeba roznicowania się marek. Dzięki temu nie będą mylone z rywalizacja. Tam, gdzie kiedyś było tylko kilka firm na określonym rynku lub niszy, w tej chwili mogą być setki albo tysiące. Wszystkie walczą o uwagę. To stwarza rosnąca potrzebę wizualnego wyróżniania się marek. Pragną się bowiem odróżnić od konkurencji. To zróżnicowanie osiąga się poprzez projektowanie tożsamości marki, czyli szeregu elementu. Tworzą one wspaniały obraz w naszych umysłach. W zależności od firmy, tożsamość może obejmować mundury, grafikę pojazdu, wizytówki, opakowanie produktu, styl fotograficzny, kubki do kawy, reklamę billboardowa i wiele innych przedmiotów, aż do wyboru fonty na stronie internetowej.

Ważna jest grafika. W pierwszej kolejności zwracamy uwagę na ksztalt, kolor, a dopiero później na tekst. Logo jest małym, ale istotnym elementem wizerunku marki.

Jedna z najciekawszych części bycia projektantem jest uczenie się nowych rzeczy na każdym projekcie. Właściwie każdy klient jest inny, a wręcz w tym samym zawodzie wykonują prace na różne sposoby.

Dlatego warto przywiązywać uwagę do właściwie zaprojektowanego logo.

Więcej: strona internetowa o projektowaniu logo